-
Hoe gaan jullie nu om met een rondleiding?
Vanaf 19 januari ben je van harte welkom voor een persoonlijke rondleiding op onze locatie! Wil je eerder een kijkje nemen? Dan kan je hier een virtuele rondleiding aanvragen. De locatiemanager neemt vervolgens binnen 1 à 2 werkdagen contact met je op om een afspraak te maken voor een video call om je alles te laten zien en alvast kennis te maken met onze medewerkers.
-
Hoe gaat de facturatie van de tussenschoolse opvang?
Wij factureren rond de 20e van elke maand voor de opvang de maand daarop.
-
Hoeveel kost tussenschoolse opvang?
De kosten van de tussenschoolse opvang vind je terug in je overeenkomst. Wil je vooraf weten wat het kost, neem dan gerust contact op met de Smallsteps locatie waar je tussenschoolse opvang voor je kind wilt afnemen.
-
Wanneer stopt de opvangovereenkomst?
De overeenkomst voor kinderdagopvang eindigt automatisch op de dag dat je kind 4 jaar wordt. Voor de buitenschoolse opvang is dit op de dag dat je kind 13 jaar wordt. Een andere einddatum kan natuurlijk ook, als je eerder wilt opzeggen. Houd wel rekening met de opzegtermijn van minimaal 1 maand. Het opzeggen van je overeenkomst regel je online met het opzegformulier.
Gaat je kind naar de peuteropvang in Almere, dan stopt de opvang automatisch op de 15de of de laatste dag van de maand na zijn of haar 4e verjaardag.
-
Wat is het verschil tussen voorschool en peuteropvang?
Er bestaan verschillende benamingen voor peuteropvang, zoals peuterspeelzaal of voorschool. Elke gemeente heeft haar eigen benaming voor peuteropvang. Bij Smallsteps hebben we hier één benaming voor, namelijk peuteropvang.
-
Als ik me nu online inschrijf, zit ik daar dan meteen aan vast?
Als je je inschrijft, kijken we eerst of we aan je plaatsingswensen kunnen voldoen. Zo ja, dan bieden we je een opvangcontract aan. Na ondertekenen hebben we een overeenkomst. Wil je dit ontbinden? Dat kan kosteloos met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.
-
Hoe kan ik mijn kind inschrijven?
Vul je gegevens in op het inschrijfformulier. Binnen 2 werkdagen na je aanmelding krijg je een aanbod op basis van jouw wensen.
-
Wat is het verschil tussen de verschillende pakketten voor kinderopvang?
Wanneer je het standaardpakket afneemt heb je recht op 52 weken opvang per jaar.
Bij de buitenschoolse opvang heb je recht op opvang tijdens 40 schoolweken én vakantieopvang tijdens schoolvakanties (12 weken per jaar, zoals vastgesteld door het Ministerie van OCW).
Je kunt er ook voor kiezen om tijdens de 40 schoolweken alleen voorschoolse opvang af te nemen of alleen tussenschoolse opvang.
Voor de peuteropvang hebben we het standaardpakket peuteropvang. Per locatie kan het pakket verschillen qua opvangweken. We bieden deze opvang 52-weken per jaar en er zijn locaties die deze opvang bieden tijdens de schoolweken, dan spreken we van een 40-weken pakket.
-
Hoe lang van tevoren weet ik of er plek is voor mijn kind?
Wij doen onze uiterste best om je direct een plek te bieden. Is er toch geen plaats vrij op de dagen of locatie die je wilt, dan bellen we je om de alternatieven te bespreken.
-
Wat kan ik verwachten bij een rondleiding?
Je bent van harte welkom om een kijkje bij ons te komen nemen. Een rondleiding duurt een half uur tot een uur. De locatiemanager laat je graag de locatie en groepen zien, zodat je er een gevoel bij krijgt. Ook neemt de locatiemanager de tijd om al jouw vragen te beantwoorden.
-
Is er een wachtlijst? Zo ja, wanneer hoor ik of er plek is voor mijn kind?
Natuurlijk ben je per direct welkom. Maar er moet dan wel een plekje vrij zijn in de groep. Is er toch geen plek op de dagen die je in gedachten hebt of op de locatie die je hebt uitgekozen, dan bellen we je om de andere opties te bespreken. Zodra er een plek vrij komt, hoor je van ons.
-
Wanneer krijg ik een bevestiging?
Een ontvangstbevestiging van je aanmelding krijg je meteen nadat je het inschrijfformulier hebt verstuurd. De locatiemanager neemt dan contact met je op. Samen bespreek je jouw wensen en jullie maken een afspraak voor een rondleiding. Heb je alles gevraagd wat je wil weten? Dan sturen we je zo snel mogelijk de overeenkomst voor kinderopvang toe.
-
Wanneer is het intakegesprek?
Een paar weken voor de startdatum van de opvang nodigt de locatiemanager je uit voor het intakegesprek. Dan praten we verder over praktische zaken, zoals het ritme van je baby, voeding en wendagen. Je kunt al je wensen bespreken. En we vertellen hoe het er aan toe gaat op het kinderdagverblijf of de buitenschoolse opvang.
-
Hoe kan mijn kind wennen?
Tijdens het intakegesprek bespreken we wat voor jouw kind de beste manier is om te wennen. Je kunt bijvoorbeeld eerst samen komen kennismaken met de pedagogisch medewerkers en de baby’s of kinderen. Daarna kan je kind een paar keer enkele uurtjes meedraaien om langzaam te wennen. Voor baby’s voelt het vaak meteen vertrouwd in de armen van onze lieve medewerkers. En de oudere kinderen vinden al snel vriendjes om mee te puzzelen, de tuin te ontdekken of een grappige groente te proeven. Dat is leuk, maar kan ook best spannend zijn! Onze pedagogisch medewerkers maken tijd om je kind extra te observeren, te laten wennen aan het ritme en even te knuffelen als hij daar behoefte aan heeft.
-
Wordt er rekening gehouden met het thuisritme van mijn baby?
Ja. We horen graag wanneer je baby eet en slaapt, zodat hij snel kan wennen aan zijn nieuwe situatie. En zijn er andere dingen waar wij rekening mee kunnen houden? Dan horen we dat graag.
-
Hoe kan ik een uitbreiding of wijziging van de opvang van mijn kind doorgeven?
Bespreek je wensen met je locatiemanager. Dat kan op locatie als je je kind brengt of weer ophaalt, telefonisch op een moment dat jou goed uitkomt, of online via het contactformulier.
-
Hoe verleng ik het opvangcontract voor mijn kind(eren)?
Als je kind niet direct na zijn vierde verjaardag naar school gaat, of als hij is blijven zitten en ook na zijn twaalfde nog naar de buitenschoolse opvang gaat, is het mogelijk om je contract te verlengen. Gebruik hiervoor het contactformulier. De locatiemanager neemt graag de mogelijkheden met je door. Natuurlijk kun je de verlenging ook persoonlijk of telefonisch doorgeven aan je locatiemanager. Kijk op de locatiepagina bij contactgegevens voor het telefoonnummer van jouw locatie.
-
Van kinderdagverblijf naar de buitenschoolse opvang. Moet ik mijn kind opnieuw aanmelden?
We nemen, ruim voordat je kind naar de basisschool gaat, contact met je op om je te informeren over de mogelijkheden van de buitenschoolse opvang. Ga je buitenschoolse opvang bij ons afnemen, zodra je kind naar de basisschool gaat, dan sturen wij je een nieuwe overeenkomst en is het snel en eenvoudig geregeld.
-
Moet ik mijn tweede kind apart inschrijven?
Ja, een tweede of volgend kind schrijf je altijd apart in. Elk kind krijgt bij plaatsing een ‘eigen’ opvangovereenkomst.
-
Kan ik mijn kind een dagje extra brengen?
Ja, dat kan als er die dag plek is in de groep. Aangeven via Konnect is voldoende: de locatiemanager weet precies wat de mogelijkheden zijn. Voor de kosten van deze extra dag opvang krijg je een extra factuur.
-
Kan ik ook een dagje ruilen?
Dat kan, onder bepaalde voorwaarden. Zo vragen wij je om je kind via het ouderportaal tijdig af te melden als je een keer geen gebruik maakt van de opvang. Je bouwt dan tegoed op, dat je op een ander moment kunt inzetten, mits we die dag natuurlijk een plekje vrij hebben.
Je leest alles over het afmelden van opvang en het opbouwen en inzetten van tegoed in onze aanvullende algemene voorwaarden die je kunt opvragen op de locatie of kunt downloaden, kijk hiervoor in footer van de locatiepagina.
-
Wij gaan binnenkort op vakantie. Hoe moet ik dit doorgeven en hoe vind ik dit terug op mijn factuur?
Komt je kind (een tijdje) niet? Geef dit dan persoonlijk of telefonisch door aan één van de medewerkers van je locatie. Hoe eerder, hoe beter, want dan kunnen we zijn plek aan iemand geven die juist een dagje extra wil komen. Restitutie van de kosten voor niet gebruikte vaste dagen is niet mogelijk.
-
Wat moet ik doen als mijn kind een dagje niet kan komen?
Als je dit meer dan 4 dagen van tevoren weet, en je geeft het door via het ouderportaal, dan worden de opvanguren van die betreffende dag omgezet in een tegoed. Dit tegoed kun je op een ander moment inzetten voor extra opvang. Je vindt de voorwaarden voor het afmelden van opvang, het opbouwen van tegoed en het inzetten ervan in onze aanvullende algemene voorwaarden. Deze kun je opvragen op de locatie of kunt downloaden, kijk hiervoor in footer van de locatiepagina.
-
Wat is de opzegtermijn van mijn kinderopvangovereenkomst?
Je kunt ons elke dag van de maand laten weten dat je wilt stoppen met de kinderopvang. De opzegtermijn is 1 maand. Ook bij een vermindering van de opvang geldt deze opzegtermijn. Klik hier om direct naar het opzegformulier te gaan.
-
Hoe zeg ik de opvangovereenkomst op (vóór de einddatum)?
Heb je bepaalde wensen, opmerkingen of klachten? Bespreek ze altijd met de locatiemanager. Misschien kom je er samen uit. Besluit je toch op te zeggen, bijvoorbeeld omdat je verhuist, dan regel je dat online via het opzegformulier. Vergeet niet dat er een opzegtermijn is van 1 maand.
-
Kan er van de opzegtermijn afgeweken worden?
Nee, de opzegtermijn van 1 maand staat vast. Dat is ook zo opgenomen in de overeenkomst die je getekend hebt.
-
Overeenkomst: gaat dat schriftelijk of kan ik digitaal ondertekenen?
Bij Smallsteps regel je veel online op het een moment dat jou uitkomt, bijvoorbeeld je overeenkomst met Smallsteps. Die onderteken je digitaal. Je krijgt een e-mail met de overeenkomst en een link naar ondertekenen.nl. Via deze service zet je veilig, snel en makkelijk je handtekening onder de overeenkomst en ontvang je direct een bevestiging. Je privacy is gewaarborgd; je gegevens zijn alleen in te zien door Smallsteps.
Bekijk de veelgestelde vragen over digitaal ondertekenen
-
Voor welke scholen verzorgen jullie tussenschoolse opvang?
Onderaan de pagina tussenschoolse opvang vind je een overzicht van Smallsteps locaties gekoppeld aan de school waar ze tso voor verzorgen.
-
Hoe kan ik mijn kind inschrijven voor tussenschoolse opvang?
Je kunt je kind eenvoudig online inschrijven. Klik hier voor het inschrijfformulier, kies de gewenste opvang, vul het formulier verder in en klik op verzenden. Je ontvangt een bevestiging van je inschrijving met je contract op het e-mailadres dat je op het inschrijfformulier hebt ingevuld.
-
Wat gebeurt er als ik mijn kind heb ingeschreven voor tussenschoolse opvang?
Je ontvangt een bevestiging van je inschrijving met je contract op het e-mailadres dat je op het inschrijfformulier hebt ingevuld. Wij zorgen ervoor dat de locatiemanager van de Smallsteps locatie waar je je kind hebt ingeschreven voor tso ook op de hoogte is.
-
Wanneer start de tussenschoolse opvang van mijn kind?
De tussenschoolse opvang start op de datum die jij hebt aangegeven bij je inschrijving. Wil je morgen al beginnen? Geen probleem.